1. Ik wil graag een offerte aanvragen voor mijn boekhouding, hoe kan ik deze opvragen?

    Een offerte is maatwerk. Wij willen onze potentiele klanten graag leren kennen. Om een offerte op te maken plannen wij een afspraak in en bespreken uw situatie en de omvang van uw boekhouding. Uw administratie wordt door ons bekeken en op basis van de informatie die wij van u ontvangen maken wij een offerte op.

  2. Wat is inbegrepen in de offerte? Betaal ik achteraf?

    Na het opmaken van uw offerte ontvangt u deze van ons. In deze offerte is duidelijk aangegeven welke werkzaamheden inbegrepen zijn en worden verzorgd door ons kantoor. Tevens geven wij duidelijk de betaalafspraken weer. Het offertebedrag wordt verdeeld over het aantal resterende maanden in het jaar en u betaald elke maand het voorschotbedrag. Hierdoor komt u nooit voor verassingen te staan. Uw aangifte IB/VPB/BTW en indien van toepassing ICP zijn standaard opgenomen in onze offerte.

  3. Hoe bereken jullie een offerte voor een startende ondernemer?

    Voor startende ondernemers hanteren wij aparte formules. Deze formules zorgen ervoor dat startende ondernemers nooit teveel betalen in het eerste jaar. U krijgt van ons kantoor altijd een startende ondernemers korting op uw offertebedrag. Om een juiste beeld te krijgen over de omvang van uw administratie moet een bedrijf minimaal 6 maanden bestaan. Na het eerste boekjaar doen wij de startende ondernemer een nieuw voorstel aan de hand van de gegevens die wij hebben over het eerste boekjaar. De omvang van uw boekhouding is altijd leidend.

  4. Welke werkzaamheden zijn standaard inbegrepen in de offerte?

    De inbegrepen werkzaamheden zijn per ondernemer anders. In principe worden alle verantwoordelijkheden die u heeft ten opzichte van de belastingdienst verwerkt in de offerte. Heeft u mensen in loondienst? Dan komt hier de salarisadministratie bij. Wilt u bepaalde werkzaamheden zelf verrichten, zoals de kwartaal of maandelijkse btw aangiften? Dan krijgt u vanzelfsprekend een andere offerte.

  5. Hoe factureren jullie de overige werkzaamheden die jullie verrichten?

    Bij het ontvangen van een opdracht voor het verrichten van werkzaamheden die niet zijn opgenomen in de offerte maken wij een kostenberaming op. Na acceptatie van deze kostenberaming handelen wij de werkzaamheden af. U bent direct op de hoogte van de kosten.

  6. Factureren jullie ook korte vragen?

    Administratiekantoor IBB Administratie & Belastingen heeft voor ondernemers een Bedrijfs-WhatsApp nummer in gebruik genomen. U kunt u vraag via WhatsApp aan ons voorleggen. Ons team beantwoord uw vraag en vraagt hier geen vergoeding voor. Is uw vraag dringend? Dan belt u natuurlijk gewoon met uw cliëntmanager. U kunt natuurlijk ook gewoon via email uw vraag stellen.

  7. Ik wil graag klant worden. Hoe regel ik het overstappen van mijn huidige boekhouder /accountant?

    Wanneer u besluit om over te stappen regelen wij alle randzaken met betrekking tot de overstap. Uw huidige boekhouder / accountant ontvangt van ons kantoor een collegiaal overleg. Het collegiaal overleg is puur formaliteit en heeft geen invloed op uw boekhouding. Wel is ons advies goed naar het moment van overstap te kijken om dubbele kosten te vermijden.

  8. Wat als mijn huidige boekhouder / accountant niet wilt meewerken aan mijn overstap?

    Ervaring leert ons dat dit (bijna) nooit gebeurt. Indien dit gebeurt, dan zoeken wij de oorzaak van de weigering op. Misschien bent u vergeten een rekening te betalen? Het weigeren aan het meewerken van uw huidige boekhouder / account met betrekking tot de overstap heeft geen invloed op uw boekhouding. Wij vragen uw boekhouding op bij uw oude boekhouder / accountant.

  9. Wat zijn de kosten voor het helpen bij het overstappen?

    Administratiekantoor IBB Administratie & Belastingen investeert in duurzame relaties, het ondersteunen bij het overstappen naar een andere accountantskantoor / administratiekantoor vinden wij dan ook vanzelfsprekend. Deze service is dan ook natuurlijk gratis.

  10. Ik wil stoppen met mijn bedrijf?

    Administratiekantoor IBB Administratie & Belastingen kan u helpen bij het uitschrijven bij de Kamer van Koophandel. U blijft verantwoordelijkheden houden jegens de belastingdienst. Wij helpen bij het verzorgen van deze verantwoordelijkheden. Uw boekhouding moet uw bewaren. Voor de bewaartermijnen van uw boekhouding verwijzen wij u door naar de website van de belastingdienst.

  11. Aanleveren van uw financiële administratie

    Administratiekantoor IBB Administratie & Belastingen vindt het belangrijk een duurzame en milieuvriendelijke werkwijze te hanteren. Administratiekantoor IBB Administratie & Belastingen werkt in principe digitaal. Wij ondersteunen onze klanten om een duurzame en milieuvriendelijke werkwijze te omarmen. Wij proberen dan ook uw boekhouding digitaal in te lezen.

    Indien de klant wenst kunnen wij een boekhouding opzetten in de Cloud omgeving. De ondernemer heeft direct en altijd toegang tot zijn administratie, terwijl ons kantoor meekijkt en indien nodig corrigeert en verwerkt.

    In principe werken wij digitaal. Wilt u toch liever uw financiële administratie aanleveren in klappers? Ook dit is geen probleem. U kunt u dossiers inleveren op ons kantoor.

  12. Privacy

    Administratiekantoor IBB Administratie & Belastingen vindt u privacy heel belangrijk. Wij hebben in de afgelopen jaren hard gewerkt aan het vernieuwen van onze systemen. Uw gegevens zijn dan ook in goede handen bij ons. Wij werken met de nieuwste hardware en maken gebruik van de beste software leveranciers.

  13. Bereikbaarheid

    Administratiekantoor IBB Administratie & Belastingen vindt het belangrijk om in contact te blijven met onze klanten. Wij hanteren hiervoor de traditionele communicatiekanalen. Hiernaast bieden wij ondernemers de mogelijkheid te communiceren met ons kantoor via de vernieuwendere communicatiekanalen. Ons kantoor heeft de beschikking tot een Bedrijfs-WhatsApp nummer. Door WhatsApp business te gebruiken zijn wij tijdens kantooruren beter bereikbaar voor onze klanten. Wij ontvangen hier bestanden en chat-gesprekken op en reageren direct tijdens kantooruren.